Brunei Darussalam dikenali sebagai sebuah negara dengan jumlah penduduk yang tidak terlalu banyak. Negara ini masih mempraktikkan sistem kerajaan monarki mutlak di mana Ketua Kerajaan dan Ketua Negara dipegang oleh Sultan. Pengaruh besar yang dimiliki oleh Sultan Brunei membuatkan baginda dan keluarganya boleh mengawal aset negara dalam jumlah yang besar. Dan bukanlah sesuatu yang luar […]

Read More »

Sejak beberapi hari kebelakangan ini,  gambar-gambar lama Menteri Pertahanan dan Menteri Kesihatan yang sedang duduk berlunjur sambil memakai baju kemaja-t berwarna oren telah jadi tular di laman-laman media sosial. Bagi mereka yang tidak tahu, gambar kedua-dua orang pejuang rakyat itu diambil setelah mereka ditangkap dan dimasukkan ke dalam Penjara Pudu akibat menganjurkan sebuah demonstari jalanan […]

Read More »

Ramai yang sering mengadu sakit kepala apabila makan beberapa jenis daging terutamanya daging kambing. Kerana takutkan kolestrol yang tinggi, ramai juga yang menghidari daripada memakan daging ini. Sebenarnya, rasa pening kepala itu merupakan tindak balas daging kambing itu yang mencegah penyakit darah tinggi dan obesiti. Penyakit darah tinggi adalah berpunca daripada kolestrol dalam darah yang […]

Read More »

Percaya atau tidak,walaupun kita di zaman yang serba canggih,tetapi masih ada lagi manusia yang mengamalkan ilmu sihir dan khurafat yang telah wujud sejak zaman nabi Sulaiman lagi. Ilmu sihir atau santau selalunya ditujukan kepada seseorang dengan harapan dapat memberi mudarat kepada mangsa. Hal ini berlaku disebabkan perasaan hasad dengki dan iri hati yang ada didalam […]

Read More »

Gambar Hiasan Pagi 1 Syawal merupakan pagi kita berkumpul bersama dengan adik beradik yang lain sambil menjamu selera dengan makanan. Selain itu juga aktiviti bergambar dan berkongsi cerita menjadi aktiviti menarik di pagi raya. Lain pulak kisah ini, apabila dia menceraikan isterinya di pagi raya semasa semua adik beadiknya berkumpul hanya kerana……. Ikuti Kisah Di […]

Read More »

Dalam tempoh 61 tahun kemerdekaan, kita dah lalui lima fasa pemerintahan daripada lima orang Perdana Menteri sebelum Datuk Seri Najib Razak. Setiap satu daripada mereka ni dahcontribute yang terbaik dalam menjadikan Malaysia sebuah negara yang hebat. Walaupun ramai yang condemn PM Najib sebab cetus macam-macam kontroversi, Perdana Menteri yang lain pun ada jugak konflik yang dorang lalui pada […]

Read More »

Ramai Terkejut,Rupa-rupanya Tun Mahathir Pernah Mempercepatkan Waktu Suatu Ketika Dahulu. Ramai Yang Tidak Mengetahui Fakta Ini! Ramai Terkejut,Rupa-rupanya Tun.Mahathir Pernah Mempercepatkan Waktu Suatu Ketika Dahulu Tun Mahathir, ketika menerajui kepimpinan kerajaan Malaysia, banyak melakukan perubahan yang menongkah arus perdana. Salah satu perubahan kontroversi yang beliau pernah lakukan adalah mempercepatkan masa. Ya! Mempercepatkan masa. Pada 31 […]

Read More »

Korang biasa tak tengok filem jenis ‘heist’, atau rompakan? Antara contoh filem rompakan yang paling top adalah Ocean Eleven ataupun The Italian Job, di mana sekumpulan geng merancang untuk merompak bank, kasino, berlian, atau apa-apa jelah janji mahal. Tapi korang tau tak kat Malaysia sendiri, kita pernah ada kes rompakan yang bernilai RM12 juta? Kes […]

Read More »

    Remaja zaman kini terlalu berani mengambil risiko hanya demi kepentingan diri. Hanya kerana ingin mengikuti peredaran masa, ada remaja yang sanggup menggadaikan maruah untuk hidup selesa. Dalam hal sebegini, ianya bukan perkara biasa, namun itu yang perlu kita khuatiri. Semakin menjadi-jadi pula perbuatan tidak bermoral itu. Jangan hanya kerana mencemburui orang sekeliling yang […]

Read More »

Sememangnya hak kita apa yang kita tulis di lama sosial tetapi ada ketika dimana kita harus berhati hati dalam menulis kerana di laman sosial adalah amat bahaya terutama jika tersalah tulis mengenai sesuatu atau seseorang. Sekiranya anda seorang selebriti atau seorang yang dikenali ramai, sila lah berhati hati di dalam apa bentuk penulisan mahupun gambar […]

Read More »