“Bukan Saja Menyusahkan, Solat Berjemaah Sebelum Balik Sekolah Tu Benda Bodoh!”

Bukan Saja Menyusahkan, Solat Berjemaah Sebelum Balik Sekolah Tu Benda Bodoh! Sedih bila orang Islam sendiri yang mengutuk usaha Pejabat Pendidikan Daerah Kuantan yang mana mewajibkan pelajar sekolah seluruh kawasan berkenaan solat berjemaah sebelum pulang ke sekolah.

Tak tau tang mana yang dikatakan oleh bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Zaid Ibrahim bahawa solat berjemaah tu menyusahkan pelajar!

Bukankah solat tu wajib dan solat berjemaah lebih besar ganjarannya? Kalau pelajar-pelajar tak diwajibkan solat berjemaah di sekolah, belum tentu semuanya akan solat di rumah.

Alah, bukannya lama, solat berjemaah tu ambil masa setakat 5 -7 minit je pun.

Menurutnya, arahan yang dikeluarkan bagi tujuan membina karakter warga sekolah dengan mendirikan solat adalah perkara yang mengarut!

“Amalan keagamaan ini semua menyusahkan pelajar, yang sudahpun terbeban dengan banyak lagi amalan-amalan lain sedia ada,” katanya menerusi blognya.

Nampaknya dia yang sebenarnya terbeban dengan solat berjemaah. Agak-agak dia solat cukup tak 5 kali sehari? Jeng..jeng..jeng…Nak solat berjemaah apatah lagi. Buang masa dan lagi bodoh ada la. Sedih betul dengan pemikiran bekas pak Menteri macam ni. Otak letak kat lutut agaknya kata netizen.

Kenyataan Zaid tersebut adalah respon kepada arahan Pegawai Pendidikan Daerah, Mohd Razali Mustafar yang mewajibkan pelajar mendirikan solat fardu secara berjemaah selepas tamat persekolahan.

Zaid juga mendakwa arahan mewajibkan solat itu sebagai amalan sempit yang tak membantu masyarakat Melayu untuk lebih pintar belajar, faham tentang tanggungjawab peribadi atau mendidik masyarakat agar lebih berdisiplin. Erm..suka hati kau la Zaid. Malas nak layan.

Tak hairanlah Zaid kena kecam dengan netizen. Perkara berkaitan agama boleh dikatakan sebagai benda bodoh!


Apa Komen Anda…

Sumber: CARI forum

Astaghfirullah… Kamu Ni Islam Atau Apa Hingga Sanggup Melanggar Hukum…

Anda boleh terus scroll ke bawah untuk menyaksikan video ini sekiranya tidak mahu atau tidak ada masa untuk membaca sinopsis di bawah.

Apa nak jadi ni? Mungkin inilah yang dimaksudkan dengan dunia akhir zaman hingga ramainya islam hanya pada nama sahaja seperti buih-buih di lautan tetapi tidak mengikut hukum yang telah termaktub di dalam Al Quran, sunnah dan hadith. Tanda-tanda kiamat juga telah banyak terjadi, tetapi dipandang remeh dan sepi oleh semua orang selama ini.

Inilah yang dinamakan manusia, selagi tidak ditimpa musibah atau malapetaka maka mereka akan berterusan melakukan maksiat tanpa sedikit pun rasa bersalah. Marilah kita bersama-sama menegakkan agama Allah swt ini, kalau tidak boleh dengan cara-cara lain akhir sekali berdoalah dalam hati dan ini adalah cara dan senjata yang terakhir, semoga doa kita itu termakbul dan diperkenankan Allah swt, Wallahualam.

Apa-apa pun jom kita saksikan video ini hingga akhir dan anda saksikan sendiri ya. Jangan lupa untuk like, share, comment, subscribe & follow fb fanpage info dunia semasa untuk tidak ketinggalan video2 yang menarik selanjutnya ya…

Terima kasih & selamat menonton.
Sila tonton video:

Sumber: mulutmanisviral